مجله طب فیزیکی و توانبخشی

مقالات و پژوهش های روز طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی و توانبخشی

مقالات و پژوهش های روز طب فیزیکی

درد پاشنه پا

روش درمان درد پاشنه پا با استراتژی‌های خط اول شروع می‌شود که می‌توانید در خانه شروع کنید : تمرین‌های کششی . تمرین‌های انجام‌شده ماهیچه‌های ساق پا به تسکین درد و کمک به بهبودی کمک می‌کنند .
از پابرهنه رفتن اجتناب کنید . زمانی که بدون کفش پیاده‌روی می‌کنید ، فشار و فشار زیادی بر روی زمین پا پا می‌گذارید .
یخ . قرار دادن یک بسته یخ بر روی پاشنه تان به مدت ۲۰ دقیقه در روز به کاهش التهاب کمک می‌کند . یک حوله نازک بین یخ و پاشنه تان قرار دهید ؛ یخ را مستقیما ً به روی پوست اعمال نکنید .
فعالیت‌های محدود را محدود کنید . فعالیت‌های فیزیکی طولانی را کاهش دهید تا استراحت کنید .
و کفش‌ها رو عوض کن . استفاده از کفش‌های پشتیبان که دارای حمایت قوس خوبی هستند و پاشنه بلند کمی افزایش فشار بر روی لبه پا را کاهش می‌دهد .
داروها . داروهای Oral anti nonsteroidal nonsteroidal ( NSAIDs ) ، مثل ایبوپروفن ، ممکن است برای کاهش درد و التهاب توصیه شود .
اگر شما هنوز بعد از چند هفته درد دارید ، پا و استخوان قوزک پا را ببینید که ممکن است یک یا چند روش درمانی را به آن‌ها اضافه کند : Padding ، ضبط و strapping . قرار دادن پدها در کفش تاثیر پیاده‌روی را نرم می‌کند . taping و strapping به حمایت از پا کمک می‌کنند و فشار را بر روی نوار پیوندی کاهش می‌دهند .
دستگاه‌های Orthotic . دستگاه‌های orthotic سفارشی که متناسب با کفش شما هستند به اصلاح اختلالات ساختاری اساسی کف پا کمک می‌کنند .
درمان تزریق . در برخی موارد تزریق corticosteroid برای کمک به کاهش التهاب و تسکین درد به کار می‌رود .
درد پاشنه معمولا ً با یک جراحت ناشی می‌شود ، مانند پیچش یا افتادن ، اما از استرس تکراری و ضربات پاشنه .
علل شایع عبارتند از: Plantar fasciitis ، یا التهاب مفاصل کف پا : نوار پیوندی کف پا یک طناب دار قوی دار است که از استخوان calcaneum ( استخوان پاشنه ) تا نوک پا حرکت می‌کند .
این نوع درد اغلب به این دلیل اتفاق می‌افتد که در صورتی که این قوس‌ها به طور خاص بالا یا پایین باشد ، این نوع درد اغلب اتفاق می‌افتد .
هنگامی که نوار پیوندی کف پا خیلی بالاتر کشیده می‌شود ، رشته‌های نرم و نرم آن ملتهب می‌شوند . این معمولا ً در جایی رخ می‌دهد که به استخوان پاشنه متصل می‌شود اما گاهی بر وسط پا تاثیر می‌گذارد . درد زیر پای شما احساس می‌شود ، به خصوص بعد از دوره‌های طولانی استراحت . ماهیچه ساق پا و ماهیچه ساق پا ممکن است رخ دهد اگر تاندون هم محکم‌تر شود .
پاشنه : التهاب می‌تواند در پشت پاشنه ، در the ، کیسه فیبری که پر از مایع است رخ دهد . آن می‌تواند ناشی از فرود به طور ناشیانه یا سخت بر روی پاشنه یا فشار کفش باشد . ممکن است درد در داخل پاشنه یا پشت پاشنه احساس شود . گاهی ممکن است tendon هم ورم کند. با پیشرفت روز ، درد معمولا ً بدتر می‌شود .
ضربه به پاشنه : همچنین به عنوان ضربه به پمپ معروف است ، اینها در نوجوانان رایج هستند . استخوان پاشنه هنوز کاملا ً بالغ نشده است و به شدت آن را مالش می‌دهد و منجر به تشکیل استخوان بسیار زیادی می‌شود . این بیماری اغلب با پای صاف ایجاد می‌شود . این می‌تواند با شروع به پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند قبل از اینکه استخوان به طور کامل کامل شود ، ایجاد شود .
سندروم تونل Tarsal : یک عصب بزرگ در پشت پا فشرده می‌شود ( فشرده‌شده ) . این نوعی ناخوشی compression است که می‌تواند در مچ پا و یا پا رخ دهد .
به صورت جدا شدنی در حال راه رفتن بود . یک طرح پیاده‌روی قابل جابجایی می‌تواند برای چند هفته بی‌حرکت نگه داشتن پا به کار رود تا استراحت کند و التیام یابد .
از اتل استفاده کردم. استفاده از آتل شب به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام خوابیدن میزان دراز کف پا را حفظ کنید . این می‌تواند به کاهش درد صبح تجربه‌شده توسط برخی از بیماران کمک کند .
درمان فیزیکی . تمرین‌های و دیگر اقدامات درمانی فیزیکی می‌تواند برای کمک به فراهم کردن کمک‌های امدادی به کار رود .
جراحی که نیاز است ؟
اگر چه بیشتر بیماران با التهاب کف پا به درمان nonsurgical واکنش می‌دهند ، درصد کمی از بیماران ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. اگر پس از چند ماه درمان nonsurgical ، شما به درد پاشنه پا مبتلا خواهید شد ، جراحی در نظر گرفته خواهد شد . جراح پای و قوزک پا در مورد گزینه‌های جراحی با شما بحث خواهد کرد و مشخص خواهد کرد که کدام روش برای شما مفید خواهد بود .
مراقبت طولانی‌مدت مهم نیست چه نوع درمان برای التهاب کف پا انجام می‌شود ، دلایل اساسی که منجر به این وضعیت می‌شوند ممکن است باقی بمانند . بنابراین ، باید با اقدامات پیشگیرانه ادامه دهید . استفاده از کفش‌های پشتیبان ، کشش و استفاده از وسایل orthotic سفارشی ، تکیه‌گاه اصلی درمان طولانی‌مدت کف پا هستند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی