مجله طب فیزیکی و توانبخشی

مقالات و پژوهش های روز طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی و توانبخشی

مقالات و پژوهش های روز طب فیزیکی

معاینه فیزیکی آرتروز گردن 

 دکتر معاینه پس از بحث درباره سابقه پزشکی و سلامت عمومی ، پزشک شما معاینه کامل گردن ، شانه‌ها ، بازوها و اغلب پاهای شما را انجام خواهد داد . او تعدادی از آزمایش‌ها را انجام می‌دهد ، به دنبال مشکلات یا تغییرات در : قدرت - در بازوها ، دست‌ها و انگشتان دست ، انعطاف‌پذیری جریان خون - در گردن و بازوهای شما - در راه رفتن ) پزشک شما ممکن است به آرامی بر روی گردن و شانه‌های شما فشار بیاورد - احساس محرک ( حساس ) و یا غدد آماس کرده. او همچنین سوالاتی از شما خواهد کرد تا بیشتر در مورد علائم شما و هر گونه آسیبی که ممکن است به گردن شما رخ دهد ، درک کند . این سوالات ممکن است شامل موارد زیر باشند : چه زمانی درد شروع می‌شود ؟

درد چه زمانی رخ می‌دهد ؟ آیا این پیوسته‌است یا می‌آید و می‌رود ؟

آیا فعالیت‌های خاصی درد را بدتر می‌کنند ؟

آیا تا به حال درد داشته‌اید ؟

آیا تا به حال برای درد درمان شده‌اید ؟

آیا تا به حال در یک تصادف دخیل بوده‌اید و یا مجروح شده‌اید ؟

آزمایش‌ها پزشک شما ممکن است برای تایید تشخیص بیماری گردنی، آزمون‌های تشخیصی را ترتیب دهند . این تست‌ها ممکن است شامل : اشعه ایکس باشند. اینها تصاویری از ساختارهای متراکم ، مثل استخوان را فراهم می‌کنند . یک اشعه ایکس هم تراز استخوان‌ها را در امتداد گردن خود نشان می‌دهد . هم چنین آن می‌تواند منجر به تغییرات فاسد کننده در ستون فقرات شما شود - مانند از دست دادن ارتفاع دیسک یا حضور of استخوان .

اسکن‌های MRI ( MRI ) . این مطالعات تصاویر بهتری از بافته‌ای نرم body's مانند ماهیچه‌ها ، دیسک‌ها ، عصب‌ها و نخاع را ایجاد می‌کنند . یک MRI می‌تواند به تعیین این مساله کمک کند که آیا علائم شما به وسیله آسیب به بافت‌های نرم ساخته شده‌اند - مانند یک دیسک بزرگ‌تر یا herniated .

tomography نگاری ( CT ) . دقیق‌تر از یک اشعه ایکس ، یک سی‌تی‌اسکن می‌تواند به پزشک شما کمک کند که ستون فقرات خود و هر spurs استخوان را ببیند .

Myelogram . این نوع خاصی از سی‌تی‌اسکن است . در این روش ، یک رنگ کنتراست به مجرای نخاعی تزریق می‌شود تا طناب نخاعی و ریشه‌های عصبی به طور واضح نشان داده شود .

electromyography ( EMG ) . electromyography ، انگیزه‌های الکتریکی ماهیچه‌ها در استراحت و در طول انقباض را اندازه‌گیری می‌کند . مطالعات هدایت الکتریکی اغلب همراه با EMG انجام می‌شود تا مشخص شود که آیا عصب ستون فقرات درست کار می‌کند یا نه.

تست‌های دیگر . در برخی موارد ، ممکن است پزشک شما یک تست خون را سفارش دهد تا مشخص شود که آیا فاکتور مفصلی و یا هر آنتی‌بادی دیگری که آرتروز التهابی دارد، در حال حاضر وجود دارد .

کلینیک طب فیزیکی دکتر اسکویی


  • متخصص طب فیزیکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی