مجله طب فیزیکی و توانبخشی

مقالات و پژوهش های روز طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی و توانبخشی

مقالات و پژوهش های روز طب فیزیکی

ورم مفاصل التهابی یک سیستم ایمنی سالم است . این بیماری التهاب داخلی را تولید می‌کند تا از شر عفونت خلاص شود و از بیماری جلوگیری کند . اما سیستم ایمنی می‌تواند به اشتباه برود ، به اشتباه به مفصل‌ها حمله کند و به طور بالقوه باعث فرسایش مشترک شود و ممکن است به اندام‌های داخلی ، چشم‌ها و دیگر قسمت‌های بدن آسیب برساند . آرتروز Rheumatoid و psoriatic آرتروز ، نمونه‌هایی از آرتروز inflammatory هستند . محققان بر این باورند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی می‌تواند محرک autoimmunity باشد . سیگار کشیدن نمونه‌ای از عامل ریسک محیطی است که می‌تواند به روماتیسم مفصلی در افراد با ژن‌های خاص منجر شود .

با انواع autoimmune و inflammatory التهاب مفاصل ، تشخیص زودهنگام و رفتار پرخاشگرانه بسیار مهم است . فعالیت بیماری Slowing می‌تواند به حداقل رساندن یا حتی جلوگیری از آسیب دائمی کمک کند . Remission هدف است و می ‌توان از طریق استفاده از یک یا چند داروی شناخته‌شده به نام بیماری - ( DMARDs ) به دست آورد . هدف از درمان آرتروز کاهش درد ، بهبود عملکرد و جلوگیری از آسیب بیشتر است .

ورم مفاصل عفونی : باکتری ، ویروس یا قارچ می‌تواند وارد مفاصل شود و باعث التهاب شود . مثال‌هایی از ارگانیسم‌ها که می‌توانند مفاصل را آلوده کنند ، سالمونلا و shigella ( مسمومیت غذایی ) ، chlamydia و سوزاک ( بیماری‌های مقاربتی ) و هپاتیت سی ( یک عفونت خونی به خون ) و اغلب از طریق سوزن‌های اشتراکی یا انتقال خون ) هستند . در بسیاری از موارد ، درمان به موقع با آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است عفونت مفصل را آشکار کند ، اما گاهی ورم مفاصل مزمن می‌شود .

متابولیکی ورم مفاصل به شکل بدن شکل می‌گیرد که بدن purines را می‌شکند و ماده‌ای که در سلول‌های انسان یافت می‌شود و در بسیاری از مواد غذایی یافت می‌شود. برخی از مردم سطح بالایی از اسید اوره دارند چون آن‌ها به طور طبیعی بیش از آنچه نیاز است تولید می‌کنند و یا بدن نمی‌تواند به اندازه کافی از اسید اوره خلاص شود . در برخی از مردم اسید اوره به شکل کریستال‌های needle شکل می‌گیرد و باعث افزایش ناگهانی درد مفاصل و یا حمله نقرس می‌شود . اگر سطح اسید اوره کم نشده باشد ، Gout می‌تواند بیاید و یا اگر سطح اسید اوره کم نشده باشد ، می‌تواند مزمن شود و باعث درد و ناتوانی در حال انجام شود.

کلینیک طب فیزیکی دکتر اسکویی


  • متخصص طب فیزیکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی